Yeni Bir Amerikan Çömlekçilik Şirketinin Geleceğini Şekillendirmek

Bakec

New member
ASHEVILLE, NC – Kalın kil disklerini yemek tabaklarına dönüştürme işlemi, üzerinde dönen kil yığınlarının teker teker simetrik daireler halinde preslendiği bir makine olan bir merdane aleti kullanılarak saniyeler sürer. Plakalar preslendikten ve bir kurutucudan geçtikten sonra, farklı bir makinede dönerken kenarlar ustalıkla elle kırpılır. Parçalar daha sonra bir fırında pişirilir, sırlanır ve tekrar pişirilir.

Her biri 46 dolara mal olan bu yemek tabakları, kurucularının şehrin yaklaşık 20 mil dışında bir çiftlikte işe başlamasından yaklaşık 10 yıl sonra, şirketin 2018’den beri işlettiği Asheville şehir merkezi yakınlarındaki bir fabrikada East Fork tarafından yapılan seramikler arasında yer alıyor. East Fork’un üretimin büyük ölçüde çömlekçi çarklarına dayandığı ilk günlerinde, çıktı günde 80 ila 120 parça arasında değişiyordu. Fabrikada, tek bir makine kullanılarak günde 2.000 adede kadar seramik üretilebiliyor.

38 yaşındaki çömlekçi Alex Matisse, 37 yaşındaki eşi Connie Matisse ve 37 yaşındaki çömlekçi John Vigeland ile East Fork’u kurduğunda, işin kırsal bir stüdyoda çömlek fırlatmaktan daha büyük olmasını istiyorlardı. Sanatçı Henri Matisse’in torununun torunu Bay Matisse, “İkimiz de iddialı bir şey yapmak istedik” dedi. East Fork, fabrikasının açılmasından önceki yıl olan 2017’de yaklaşık 19.000 parça üretti; 2021’de yaklaşık 327.000 adet üretti.

East Fork, kurucularının eski bir tütün çiftliğinde işe başlamasından yaklaşık on yıl sonra, 2018’den beri şirketin faaliyet gösterdiği Asheville şehir merkezi yakınlarındaki bir fabrikada seramik üretiyor. Kredi… The New York Times için Mike Belleme

Çevrimiçi olarak ve Asheville ve Atlanta’daki East Fork mağazalarında satılan ürünleri, gece yüzmesi (koyu deniz mavisi), amaro (pişmiş toprak kırmızısı) ve kuzugöbeği (yumuşak kuzugöbeği) gibi isimlerle sürekli değişen temel renkler ve mevsimsel tonlar paletinde gelir. Kahverengi). 2016’dan kalma, o zamanlar 48 dolara mal olan elle atılan bir çivit kasesi, yakın zamanda eBay’de 785 dolara satıldı.


İnsanların parça satın alabileceği, satabileceği ve takas edebileceği bir Instagram hesabı olan @eastfork exchange’i yöneten Trudee Sauer, “Her parça gerçekten farklı,” dedi. Başka bir Instagram hesabı olan @molasses_for_the_masses, pekmez adı verilen, artık kullanımdan kaldırılan, zengin kahverengi renkte yapılmış seramiğe saygı duruşunda bulunuyor. Ve Instagram’da #themug hashtag’inde arama yapmak, evet, Kupa adlı 40 dolarlık bir bardağın binlerce fotoğrafını getirir. East Fork ile ürünler üzerinde işbirliği yapan baharat şirketi Diaspora & Co.’nun kurucusu Sana Javeri Kadri, “gerçekten elinizde tutabileceğiniz en iyi kupa” olarak nitelendirdi.

Bayan Javeri Kadri, müşterilerin East Fork’a çekilmesinin tek sebebinin seramikler olmadığını söyledi. “İnsanlar genellikle hikayeden, Connie’den ve onun ne kadar çekici olduğu konusunda heyecanlanıyor.”

Şirketin başlangıcından bu yana, son iki yıldır genel müdür olarak görev yapan Bayan Matisse, şirketin dünyayla nasıl iletişim kurduğu konusunda ayrılmaz bir rol oynadı.

8 yaşından küçük iki çocuk annesi olarak, Kupanın tam olarak nasıl yapıldığını not eden ve asgarî maaşı 7.25 Dolar olan bir eyalette East Fork’un maaşlarının neden şimdi saatte 22 Dolardan başladığını açıklayan blog yazıları yazdı veya imzaladı. İş-yaşam dengesiyle de boğuştuğu bulaşıkların nasıl temizleneceği hakkında bir tane de dahil olmak üzere e-posta haber bültenleri yazdı. Küvetinde çekilmiş özçekimlerini East Fork’un Instagram hesabına gönderdi. Bazıları, iş ilanlarının reklamı sonrası gibi, işletmeyle ilgilidir. Diğerleri, vücut utandırıcılarını çağıran bir yazı gibi değil.


“Marka her zaman kimliğimin bir kısmına kök saldı,” dedi, “İnternetteki Live Journal’ım gibi.”

Doğal Bir Samimiyet

Bayan Matisse’in açık sözlülüğü birçok hayranı cezbetti. 2018’de ilk East Fork parçalarını satın alan bir yemek editörü olan Alyse Whitney bir e-postada “East Fork, şirketin hiyerarşisi konusunda şeffaftır” diye yazdı. Bayan Whitney, şirketin çömlek yapım sürecinin ayrıntılarıyla birlikte fiyatların neden arttığını açıkladığını kaydetti.


Ekim ayının ortalarında bir Perşembe günü, Bayan Matisse karakteristik e-postalarından birini daha gönderdi – bu, şu anda yaklaşık 130 kişiyi istihdam eden şirket personeline. İçinde, Kasım ayında East Fork’un genel müdürü olarak istifa etme ve iletişimindeki aktif rolünden uzaklaşma planını duyurdu.

E-postada, “Pazarlama Ekibi için bu yılki sloganım, anlatıyı kendimden ve ailemden, birçok kişi tarafından paylaşılan bir marka sesine doğru yavaş yavaş kaydırmak için demokratikleşmek ve ademi merkezileşmek oldu” dedi.

CEO’su olarak onun yerini alan Bay Matisse, değişikliği bir dönüm noktası olarak nitelendirdi. Şirketin “bu şeye hayat veren çok, çok yetenekli, açık, samimi kişinin sesine güvendiğimiz miktarı nasıl azaltacağımızı” bulması gerektiğini söyledi.

Geçen yıl, East Fork satışa yaklaşık 327.000 adet üretti. Kredi… The New York Times için Mike Belleme
Seramikler, sürekli değişen temel renkler ve mevsimsel tonlar paletinde satılmaktadır. Kredi… The New York Times için Mike Belleme

Kurucuları East Fork’u kurduğunda, Los Angeles’lı Bayan Matisse, Bay Matisse’in bir çanak çömlek stüdyosunun olduğu, Mars Hill, NC’deki eski tütün çiftliğinin yakınındaki bir mandıra çiftliğinde çalışıyordu. İkili, keçi peyniri sattığı bir çiftçi pazarında buluştu. Daha sonra Fort Worth’ta büyüyen Bay Vigeland’ı yerel sanat ortamı aracılığıyla tanıdılar.

Şirket adını kurulduğu, içinden küçük bir dağ deresi olan Bull Creek’in doğu çatalı geçtiği için East Fork olarak bilinen bölgeden almıştır. Bay Matisse, soyadını nadiren kullanması öğretildiği için bu adı seçti. Uygulamayı diğer ünlü sanatçıların akrabalarıyla karşılaştırarak, “Matisse ailesinin isim üzerinden ticaret yapmaması da bize her zaman itildi,” dedi.

East Fork’un bebeklik döneminde, Bay Matisse ve Bay Vigeland çanak çömlek yaparken, Bayan Matisse başka çeşitli görevler üstlendi: parçaları yakmak, zanaat fuarlarında seramik satmak ve işi tanıtmak için bir Instagram hesabında gönderi paylaşmak. “Biraz liderliğe ihtiyaç duyan bir şey görürsem, çok hızlı atlarım” dedi.

Şirketin Instagram hesabında gezinmek, aynı zamanda bir aile fotoğraf albümü olan bir ürün kataloğunda gezinmek gibidir. Birçoğu Asheville fabrikasının yakınındaki bir şirket içi stüdyoda çekilmiş, Matisses’in 2016 düğününün fotoğraflarının yanında sunulan stilize seramik resimleri var; 7 ve 5 yaşındaki kızlarının resimleri; ve çiftin Disneyland’daki fotoğrafları.


East Fork başladığında Bayan Matisse, arkadaşlarının, ailesinin ve diğer yapımcıların az sayıdaki takipçisinin samimi olmayı kolaylaştırdığını söyledi. Şirket büyüdükçe müşterilerin açık sözlülüğünü takdir ettiğini söyledi; Instagram hesabını başka bir çalışanın yönetmesine yönelik erken bir girişim, Bayan Matisse’in birkaç ay sonra işe geri dönmesiyle sona erdi. “Markanın sesi çok hızlı değiştiği için etkileşim gerçekten düştü” dedi.

Şirketin finans müdürü Bay Vigeland şunları söyledi: “Markanın gücü, Connie’nin doğasında bulunan aynı niteliklerden geliyor – incelikli düşünmesi ve ustaca yazması, cesareti ve inancı, adalet duygusu, ilişki kurma yeteneği ve bağlamak.”

Şeffaf Büyüme

2015 yılında, Bay Matisse’in çiftliğinde inşa ettiği odun yakan tuğla fırınıyla yaklaşık beş yıl parça ürettikten sonra şirket, ısıyı daha eşit dağıtan ve pişirme sürecini daha verimli hale getiren mekanize bir gaz fırını kullanmaya başladı.

Gaz fırını, East Fork’un kurucuları tarafından Bay Matisse’in Amerika Birleşik Devletleri’nde servis gereçleri yapmak için “en çağdaş fabrikalardan biri” olarak tanımladığı şeyi inşa etmeye çalışırken satın alınan en eski makine parçaları arasındaydı. Portekiz çelik kalıp makinesi ve kupalar ve küçük kaseler yapmak için kullanılan Çinli bir silindir alet gibi bazı ekipmanlar yenidir. Diğer altyapı, ülke genelinde Hartstone Pottery, Haeger Potteries ve Lenox gibi şirketler tarafından işletilen fabrikalardan toplandı.

East Fork büyüdükçe Bayan Matisse, parçalarının teknik olarak neden artık “el yapımı” olarak adlandırılamayacağını ve satmak için daha fazla seramik üreterek bazı kârların daha yüksek ücretlere nasıl gidebileceğini açıklayan samimi blog ve Instagram gönderilerinde gelişimini anlattı.

East Fork, çanak çömlek yapımından tamamen el yapımı tekerlekler üzerinde uzaklaşırken, Bayan Matisse bunun gelişimini açık yüreklilikle anlattı. Kredi… The New York Times için Mike Belleme
East Fork’un kurucusu çömlekçi Alex Matisse, adını Bay Matisse’in büyük büyükbabası sanatçı Henri Matisse’den alan, yakın zamanda piyasaya sürülen Henri’s Red’de bir kase ile. Kredi… The New York Times için Mike Belleme

Çiftlik günlerinden beri East Fork’ta çalışan bir yönetici olan Cade Hollomon, Bayan Matisse’in açık iletişim tarzının bir şirkette güven oluşturduğunu söyledi. “Yörünge, her zaman hakkında konuşuldu” dedi.

Markanın Instagram hesabı, Bayan Matisse tarafından, Yargıtay’ın Roe v. Wade’i bozduğu gün gibi, gözü kara bir ciddiyetle kültürel anları ele almak için de kullanıldı. “En çok gurur duyduğum şey, müşteri tabanımız buna alışkın olduğu için internette oldukça radikal şeyler söyleyebileceğimiz bir yere gelmiş olmamızdır” dedi.

East Fork ile 2018’de çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık danışmanı olarak çalışmaya başlayan ve Adaway Group adlı danışmanlık firmasının kurucusu Desiree Adaway, “Kim oldukları ve adaletin anlayışlarının neresine uyduğu konusunda çok açık” dedi. beş üyeli danışma kurulunda.

Şirket tökezlediğinde, Bayan Matisse aynı yaklaşımla yangınları söndürdü. Kasım 2019’da bir web sitesi hatası, müşterilere bir satış sırasında çifte indirim sunarak East Fork’un binlerce dolar gelir kaybetmesine neden oldu. Bayan Matisse, bir Instagram gönderisindeki hata hakkında yazdı, bunun ne kadar utanç verici olduğunu kabul etti ve şirketin eksik ücret alan müşterilere fatura keseceğini açıkladı. (Ancak, müşterileri bu faturaları tıslamaya zorlamadı.)

Perakende sektörünü kapsayan Çağdaş Perakende web sitesinin genel yayın yönetmeni Cale Guthrie Weissman, East Fork’un “radikal şeffaflığının emsallerinin çoğundan daha fazla olduğunu” söyledi.

Bir Kırılma Noktasına Ulaşmak

Bu yılın Ocak ayında, East Fork’u erken pandemide yönlendirmeye yardım ettikten sonra – bu sırada çalışanlarının tam hisse ve sosyal haklar aldığı şirket, maaş çeki koruma kredilerinin yardımıyla – Bayan Matisse şirketin gününden uzaklaşmaya çalıştı. günümüz pazarlaması. “O kadar tükenmiştik ki, herhangi bir dinlenme uygulamamız yoktu, uyumuyorduk” dedi.


Ancak Nisan ayında, East Fork’un asgarî ücretini saatte 22 dolara çıkardıktan hemen sonra, satışlar düşmeye başladı ve East Fork, gemiyi istikrara kavuşturmak için tekrar devreye girdi. Şirketin mali çıkmazı daha sonra Bayan Matisse tarafından, satışları artırma ve aylık gelir hedeflerine ulaşma girişimi olarak yeni indirimlerin reklamını yapan Instagram gönderilerinde özetlendi. O zamanki stresin kendisini ve kocasını “kendimizin en kötü versiyonlarına” dönüştürdüğünü söyledi.

“İlişkimize ve ailemize ciddi bir zarar verdi” diye ekledi. “Evliliğimiz neredeyse dağıldı, sanki gerçekten dibe vurmuşuz gibi.”

East Fork’un Asheville’deki fabrikasında, yalnızca bir makine kullanılarak günde 2.000’e kadar seramik üretilebiliyor. Kredi… The New York Times için Mike Belleme

Bayan Matisse, böyle kritik anlarda, East Fork’ta “liderliği benim almam” yönünde bir tercih olduğunu söyledi. “Tüyleri karıştıran bir şey söylersem, en azından bundan sorumlu tutulacak kişi ben olabilirim” diye ekledi.

Ama nihayetinde kurucular, onun ve şirketin sesinin aynı şey olamayacağını ve olmaması gerektiğini anladılar. Örneğin, Instagram’da, Bayan Matisse genellikle gelişigüzel paylaşımlar yapıyor, bu da içeriği bir ekip olarak önceden incelemeyi ve planlamayı zorlaştırıyor. “Uygulamayı açıp baş parmaklarımla yazmakla ilgili bir şey var, bu da beynimin çok farklı çalışmasına neden oluyor” dedi.

Matisses’e göre istifası hem ilişkilerinin hem de şirketin sürdürülebilirliği için gerekliydi. Matisse, “Bir kuruluş tek bir kişinin sesine güveniyorsa, bu oldukça tehlikeli bir yerdir” dedi.


Halen East Fork’un yönetim kurulunda bulunan Bayan Matisse, izinli izin aldıktan sonra, günlük operasyonları içermeyen bir rolde olmayı planlıyor. İçerik oluşturma ve iletişimi içeren çalışmaları, bir kreatif direktör ve bir pazarlama başkan yardımcısı tarafından üstlenilecek.

Bay Matisse, “Çatlak bir yaratıcı ekibimiz olmaya devam edeceğiz” dedi. Ancak “markanın sesi değişecek” diye ekledi. “Küvette oturan Connie olmayacak.”

En azından çoğu zaman, diye ekledi Bayan Matisse. “Belki ayda bir küvet yazısı yaparım.”
 
Üst