Aktör, yönetmen ve oyun yazarı İtalyan tiyatro sahnesinin parlak ve yenilikçi kahramanı Armando Pugliese, bugün 76 yaşında Napoli'de hayatını kaybetti.22 Eylül 1947'de doğduğu şehir. Son yarım yüzyılda Pugliese mutlak başyapıtlara sahne oldu ve önemli ödüller topladı: Ubu Ödülü, Agis Altın Bilet ve Gli Olimpici del Teatro ve pek çokları onun misafirperverliğiydi. Edinburgh, Zürih, Nancy ve Paris gibi Avrupa festivallerinde gösteriler.
Roma'daki 'Silvio d'Amico' Dramatik Sanatlar Akademisi'nde Orazio Costa Giovangigli ve Luca Ronconi'nin rehberliğinde yıllarca süren mesleki eğitimin ardından 'Orlando Furioso'nun sahnelenmesinde birlikte yönetmen yardımcısı ve oyuncu olarak yer aldı. Pugliese aynı zamanda Napolili genç bir sanatçı olarak usta olarak bağlı olduğu Eduardo De Filippo'nun dersini de özümsedi. 1970'den 1980'e kadar Pugliese, aynı zamanda başkanlık görevini de üstlendiği Cooperativa Teatro Libero'da direktör olarak çalıştı. Aralarında Gombrowich'li Iwona Principessa di Borgogna, Italo Calvino'nun romanından uyarlanan Il Barone Rampante ve Pugliese'nin Elvio Porta ile birlikte yazdığı ve İtalya'da dört sezon boyunca büyük başarı elde eden Masaniello'nun da bulunduğu çok sayıda gösteri yarattı. Bunları Francesco Mastriani'nin romanından I Vermi, Elvio Porta'nın L'Opera d'e muort'e famma'sı, Miguel de Cervantes'in Il Don Quixote ile Flavio Bucci ve Gianni Cavina takip etti.
Baron Rampante ile, romanının teatral uyarlamasını kendisine emanet etmek isteyen Calvino ile çok faydalı bir ilişki sırasında Pugliese, kendisini yönetmenlikle meşgul eden yola paralel olarak bir oyun yazarı olarak bir yola başladı ve bu sayede çok sayıda ayrıntıyı ele aldı. Tiyatro sahnelemesinin bir işlevi olarak metinlerin edebi eserleri.
1981'de Spoleto'daki Festival Dei Due Mondi için Roberto Lerici'nin Risorgimento'sunu ve daha sonra 1994'te Roma Tiyatrosu'nda Sinagra'nın Napoli Gizemleri ve Keyifleri'ni yarattı. 1981'den '84'e kadar, eski Gaslini fabrikasında oyuncular için geniş ve ayrıntılı bir teknik ve kültürel program içeren kalıcı bir tiyatro atölyesi kurma projesiyle Cooperativa Teatro Sud'da sanat yönetmeni olarak çalışmak üzere Mola di Bari'ye taşındı. ve tiyatro gösterilerinin oluşturulması için işlevselleştirilmiş bağımsız senaryo, kostüm, maske atölyelerine sahip teknisyenler. Proje aynı zamanda 1984 yılında Venedik Tiyatro Bienali'nde de sunuldu. Daha sonra Roma'ya döndü ve yönetmen olarak çalışmalarını İtalya'nın her yerinde sürdürdü.
Armando Pugliese, Cenova, Catania ve Roma'dakiler gibi ana Teatri Stabili'nin yapımcılığını üstlendiği birçok gösteriyi (yaklaşık yüz altmış) yönetirken aynı zamanda Shakespeare, Molière, Feydeau, Tennesse Williams'ın eserlerini yarattığı çok sayıda özel şirketle de çalıştı. Flavio Bucci, Gianni Cavina, Mario Scaccia, Marisa Fabbri, Elena Sofia Ricci, Michele Placido, Arnoldo Foà, Lina Volonghi, Lina Sastri, Vittorio Caprioli, Silvio Orlando, Alessandro Preziosi, Alessandro Haber, Luisa Ranieri, Giuliana gibi oyuncularla çalışıyor. De Sio ve diğerleri. Luca De Filippo'nun şirketiyle 1986'da Scarpetta'nın 'O Scarfalietto'sunu, 1988'de Ogni anno punto ea capo'yu ve 1992'de Eduardo De Filippo'nun Questo Fantasmi'sini, ayrıca 1997'de Molière'in Tartufo'sunu yönetti.
1990'da La Medea di Porta Medina'yı ve 1996'da Gilda Mignonette'i Lina Sastri'yle birlikte yazıp yönetti. Diğer şeylerin yanı sıra, Catania Teatro Stabile için Turi Ferro ile I Viceré ve Rosso di San Secondo'nun Il Segno Verde'sini ve Mario Scaccia ve Marisa Fabbri ile birlikte Luca Ronconi'nin yönettiği Teatro di Roma için Alfred Jarry'nin Ubu Re'sini yönetti. 1997 yılında West Indies Company'nin sanat yönetmenliğini üstlendi ve bu şirketle birlikte tarihi Masaniello gösterisini yeniden sahneledi ve Ekim 2009'da Taormina Arte Festivali adına Curzio Malaparte'nin La Pelle romanından uyarlanan bir gösteri yarattı. Napoli'deki Teatro Mercadante'de ve Roma'daki Teatro Arjantin'de.
Roma'daki 'Silvio d'Amico' Dramatik Sanatlar Akademisi'nde Orazio Costa Giovangigli ve Luca Ronconi'nin rehberliğinde yıllarca süren mesleki eğitimin ardından 'Orlando Furioso'nun sahnelenmesinde birlikte yönetmen yardımcısı ve oyuncu olarak yer aldı. Pugliese aynı zamanda Napolili genç bir sanatçı olarak usta olarak bağlı olduğu Eduardo De Filippo'nun dersini de özümsedi. 1970'den 1980'e kadar Pugliese, aynı zamanda başkanlık görevini de üstlendiği Cooperativa Teatro Libero'da direktör olarak çalıştı. Aralarında Gombrowich'li Iwona Principessa di Borgogna, Italo Calvino'nun romanından uyarlanan Il Barone Rampante ve Pugliese'nin Elvio Porta ile birlikte yazdığı ve İtalya'da dört sezon boyunca büyük başarı elde eden Masaniello'nun da bulunduğu çok sayıda gösteri yarattı. Bunları Francesco Mastriani'nin romanından I Vermi, Elvio Porta'nın L'Opera d'e muort'e famma'sı, Miguel de Cervantes'in Il Don Quixote ile Flavio Bucci ve Gianni Cavina takip etti.
Baron Rampante ile, romanının teatral uyarlamasını kendisine emanet etmek isteyen Calvino ile çok faydalı bir ilişki sırasında Pugliese, kendisini yönetmenlikle meşgul eden yola paralel olarak bir oyun yazarı olarak bir yola başladı ve bu sayede çok sayıda ayrıntıyı ele aldı. Tiyatro sahnelemesinin bir işlevi olarak metinlerin edebi eserleri.
1981'de Spoleto'daki Festival Dei Due Mondi için Roberto Lerici'nin Risorgimento'sunu ve daha sonra 1994'te Roma Tiyatrosu'nda Sinagra'nın Napoli Gizemleri ve Keyifleri'ni yarattı. 1981'den '84'e kadar, eski Gaslini fabrikasında oyuncular için geniş ve ayrıntılı bir teknik ve kültürel program içeren kalıcı bir tiyatro atölyesi kurma projesiyle Cooperativa Teatro Sud'da sanat yönetmeni olarak çalışmak üzere Mola di Bari'ye taşındı. ve tiyatro gösterilerinin oluşturulması için işlevselleştirilmiş bağımsız senaryo, kostüm, maske atölyelerine sahip teknisyenler. Proje aynı zamanda 1984 yılında Venedik Tiyatro Bienali'nde de sunuldu. Daha sonra Roma'ya döndü ve yönetmen olarak çalışmalarını İtalya'nın her yerinde sürdürdü.
Armando Pugliese, Cenova, Catania ve Roma'dakiler gibi ana Teatri Stabili'nin yapımcılığını üstlendiği birçok gösteriyi (yaklaşık yüz altmış) yönetirken aynı zamanda Shakespeare, Molière, Feydeau, Tennesse Williams'ın eserlerini yarattığı çok sayıda özel şirketle de çalıştı. Flavio Bucci, Gianni Cavina, Mario Scaccia, Marisa Fabbri, Elena Sofia Ricci, Michele Placido, Arnoldo Foà, Lina Volonghi, Lina Sastri, Vittorio Caprioli, Silvio Orlando, Alessandro Preziosi, Alessandro Haber, Luisa Ranieri, Giuliana gibi oyuncularla çalışıyor. De Sio ve diğerleri. Luca De Filippo'nun şirketiyle 1986'da Scarpetta'nın 'O Scarfalietto'sunu, 1988'de Ogni anno punto ea capo'yu ve 1992'de Eduardo De Filippo'nun Questo Fantasmi'sini, ayrıca 1997'de Molière'in Tartufo'sunu yönetti.
1990'da La Medea di Porta Medina'yı ve 1996'da Gilda Mignonette'i Lina Sastri'yle birlikte yazıp yönetti. Diğer şeylerin yanı sıra, Catania Teatro Stabile için Turi Ferro ile I Viceré ve Rosso di San Secondo'nun Il Segno Verde'sini ve Mario Scaccia ve Marisa Fabbri ile birlikte Luca Ronconi'nin yönettiği Teatro di Roma için Alfred Jarry'nin Ubu Re'sini yönetti. 1997 yılında West Indies Company'nin sanat yönetmenliğini üstlendi ve bu şirketle birlikte tarihi Masaniello gösterisini yeniden sahneledi ve Ekim 2009'da Taormina Arte Festivali adına Curzio Malaparte'nin La Pelle romanından uyarlanan bir gösteri yarattı. Napoli'deki Teatro Mercadante'de ve Roma'daki Teatro Arjantin'de.