‘Resesyona Dirençli’ İklim Start-Up’ları Teknolojik Krizde Parlıyor

Bakec

New member
Arebeth Pease, geçen yıl yeni teknoloji şirketi MasterClass’tan atıldığında, istediği işleri seçebilirdi. Ancak pek çok teknoloji şirketinin misyonunun boş olduğunu ve birçoğunun çözdüğünden daha fazla sorun yarattığını söyledi.

42 yaşındaki Bayan Pease, bunun yerine, akıllı ev elektrik panelleri yapan ve iklim değişikliğiyle mücadele etmeyi amaçlayan hızlı büyüyen şirketler sınıfından biri olan Span’a çekildi. Eylül ayında operasyon müdürü olarak Span’a katıldı ve start-up’ın ana satış noktası olarak iklim değişikliğinin etkilerini yavaşlatmaya odaklanması.

“Aslında önemli olan işleri yapıyoruz” dedi.

Teknoloji şirketleri ikramiyeleri kesip işten çıkardıkça, kriz birçok çalışanı uyandırdı ve şirketlerinin toplumdaki rolünün – genellikle reklam satmak veya bir şeyler satmak – dünyayı gerçekten daha iyi bir yer haline getirip getirmediğini sorgulamalarına neden oldu. Sonuç? Yatırımcılar alana para akıtırken artık daha fazlası iklim start-up’larına akın ediyor.

Bir veri sağlayıcısı olan Crunchbase’e göre, geçen yıl Amerika Birleşik Devletleri’ndeki iklim girişimleri yaklaşık 20 milyar dolar toplayarak 2021’in en yüksek seviyesi olan 18 milyar doları ve 2020’nin 7 milyar dolarını neredeyse üç katına çıkardı. Bir araştırma şirketi olan HolonIQ’ya göre, dünya çapında en az 83 iklim odaklı şirketin değeri 1 milyar dolardan fazla.


Bir durgunluk endişesine rağmen, iklim start-up’larına yönelik coşku azalmadı. Yatırım şirketi BlackRock’un CEO’su Laurence D. Fink kısa bir süre önce, 1 milyar dolarlık sözde iklim tek boynuzlu atının yolda olduğunu açıkladı.

Axios tarafından Ekim ayında düzenlenen bir konferansta, iklim odaklı bir risk sermayesi şirketi olan Lowercarbon Capital’in kurucularından biri olan Chris Sacca, “İklimden etkilenmeyecek hiçbir iş alanı yok” dedi. “Bu aynı zamanda fırsat.”

Yatırımcılar, ivme ve heyecanın, yatırımcıların devlet sübvansiyonlarına bağımlı olan bir grup temiz enerji şirketine para akıttığı 2000’lerin ortalarındaki temiz teknoloji patlamasından farklı olduğunu söyledi. Bu girişimlerin çoğu sonunda iflas etti.

Risk sermayesi şirketi UP.Partners’ın yatırımcısı Ben Marcus, “İlk temiz teknoloji dalgasından öğrenilen birçok ders vardı,” dedi. “Yatırımcılar sadece bilim projelerine değil, gerçek şirketlere yatırım yapmak istiyor.”

Planet FWD ve Moonshot Snacks’in kurucusu Julia Collins, “İklim değişikliğini kanıtlamanın çok ötesindeyiz” dedi. Kredi… Anastasia Sapon

Artık daha geniş ekonomik eğilimler, piyasayı desteklemek için bir araya geldi. Yenilenebilir enerjinin maliyeti son on yılda düştü. Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu geçen yıl şirketlerin emisyonlarını raporlamasını gerektirecek bir kural önerdi ve bu da onları ölçmek için araçlara talep yarattı. Geçen yıl kabul edilen Enflasyon Azaltma Yasası, iklimle ilgili harcamalara 370 milyar dolar ayırdı.


Kâr amacı gütmeyen bir site olan Net Zero Tracker’a göre, küresel ekonominin yüzde 91’i artık bir tür “net sıfır” taahhüdüyle kapsanırken, büyük şirketler de iklim odaklı girişimleri yönetim kuruluna taşıdı.

Risk sermayesi şirketi Equal Ventures’ta yatırımcı olan Rick Zullo, iklim teknolojisinin “ekonomideki birkaç parlak noktadan biri ve durgunluğa son derece dayanıklı olma eğiliminde olan birkaç sektörden biri” olduğunu söyledi.

Climate Tech VC haber bültenine göre, 2021’den bu yana iklim yatırımına odaklanan ve 94 milyar doları yöneten en az 135 fon oluşturuldu. Sequoia Capital, Khosla Ventures, General Atlantic ve TPG dahil olmak üzere en büyük teknoloji yatırım firmaları, Salesforce ve United Airlines gibi kurumsal yatırımcıların yaptığı gibi iklim teknolojisi şirketlerine yatırımlarını artırdı.

Al Nazaran’ın 2004 yılında kurulmasına yardım ettiği yatırım şirketi Generation Investment Management’ın yatırımcısı Lila Preston, ivmenin memnuniyetle karşılandığını ve “kesinlikle gerekli” olduğunu söyledi.

“Endüstrileri bozduğunuzda masanın etrafındaki en iyi yatırımcıları istiyorsunuz” dedi.

Yine de, Silikon Vadisi tarzı büyümeyle birlikte Silikon Vadisi tarzı heyecan geliyor. Sektördeki pek çok kişi, şişirilmiş değerlemelerle iklim start-up’larına çok fazla para akışı riskine karşı temkinli. Bazıları, heyecanın daha fazla “yeşil aklamaya” yol açacağından korkuyor – işletmeler “yeşil” pazarlamayı gerçek etkiye göre bir öncelik haline getirdiğinde – ve hangi çözümün en iyi olduğu konusunda iç çekişmeler, sonuçta endüstrinin güvenilirliğine zarar verecek.


Ancak iklim girişimcileri ve yatırımcılar, risklerin alaycı olmak için çok yüksek olduğunu söylüyor.

Wildcat Venture Partners’ın bir yatırımcısı olan Elisa Jagerson, “Savaşacak daha büyük bir mücadele var” dedi. “Diğer her şey Titanic’teki şezlongları yeniden düzenlemek gibi geliyor.”

Her zaman böyle değildi. Julia Collins, 2019’da iklim teknolojisi start-up’ı hakkında yatırımcıları bilgilendirdiğinde, sunumunun ilk slaydını iklim acil durumunun dramatik bir açıklamasına adadı. İşletmelerin iklim üzerindeki etkilerini yönetmelerine yardımcı olan bir yazılım sağlayıcısı olan Planet FWD’yi ve yenilenebilir malzemeler, yerel tedarikçiler ve geri dönüştürülmüş ambalajlar kullanan bir atıştırmalık gıda şirketi olan Moonshot’ı kurmuştu.

“İnsanları öğrenme eğrisini yükseltmek için sahalarda çok zaman harcamak zorunda kaldım” dedi.

İklim değişikliği ve aşırı hava olaylarından kaçmak imkansız hale geldikçe bu durum değişti. Artık sunumlarında dramatik kaymayı kullanmayan Bayan Collins, “İklim değişikliğini veya bunun büyük bir pazar olduğunu kanıtlama noktasının çok ötesindeyiz” dedi.

Yeni iklim girişimlerinin bazılarının değeri, en azından kağıt üzerinde, nakit akışıyla körükleniyor. Bir girişim sermayesi şirketi olan Climactic’in yatırımcısı Josh Felser, kendisinin ve bir ortağının son iki yılda desteklediği 11 iklim şirketinin, diğer yatırımcılar nedeniyle yatırım sırasındaki değerlerinin iki buçuk katına çıktığını söyledi. daha yüksek değerlemelerde daha fazla para koymuştu.

“O kadar iyi olduğumuz için değil,” dedi. “Çünkü pazar çok sıcak.”

Kurucular, potansiyel müşterilerin çevre dostu olmaya yönelik daha fazla dış baskıyla karşı karşıya kalmaları ve onları emisyon izleyicileri ve karbon denkleştirmeleri gibi şeylere para harcamaya zorlaması nedeniyle iş dünyasının hızla büyüdüğünü söylediler. Şirketin CEO’su William Cowell de Gruchy, binaların enerjiyi daha verimli çalıştırması ve kullanması için araçlar sağlayan bir girişim olan Infogrid’in daha önce ürünlerini müşterilerine satmakta zorlandığını söyledi.

“Şimdi şöyleler: ‘Bunu yapmalıyız. Hissedarlarımız bizi biz yapıyor. Toplantı odamız bizi biz yapıyor. Bizi düzenleyiciler yapıyor’” dedi.

Frost Methane’nin CEO’su ve kurucusu Olya Irzak, iklim start-up’larına katılmak için daha fazla insanın ulaştığını söyledi. Kredi… The New York Times için Anastasiia Sapon

Birçok teknoloji çalışanı benzer bir iklim uyanışından geçti. Kömür madenlerinden ve diğer doğal kaynaklardan çıkan metan sızıntılarını azaltmaya yardımcı olan Frost Metan Labs’ın kurucularından Olya Irzak, yaklaşık on yıldır iklim şirketlerinde çalışmak isteyenlere mentorluk yapıyor. Ancak pandemi sırasında, daha fazla insanın kendisine ulaşmaya ve yıllık iklim girişimleri listesine ilgi duymaya başladığını söyledi.

Bayan Irzak, “İnsanlar evde oturup bir sürü zor soru soruyordu” dedi. “İşte o zaman teknoloji yetenek havuzu gerçekten dramatik bir şekilde değişmeye başladı.”

Bir çaba, İklim Taslağı, iklim start-up’larının teknoloji endüstrisinden danışmanlar, yatırımcılar ve çalışanlar bulmasına yardımcı olmayı amaçlıyor. Şirket, yakın zamanda işten çıkarılan 3.000’den fazla teknoloji çalışanının iklim şirketlerindeki işleri öğrenmek için kaydolduğunu söyledi. Başka bir çevrimiçi topluluk olan Work on Climate, 2020’de başladığından beri 16.000 üyeye ulaştı. İnsanlar bunu ağ kurmak ve işler hakkında bilgi edinmek için kullanıyor.

Google’da Work on Climate’ın kurulmasına yardımcı olan eski bir mühendis olan Eugene Kirpichov, “Sahip olduğumuz her bir sektörü yeniden inşa etmek, iş gücüne dahil olan herkesin katılımını gerektirecek” dedi.

Ağaçlandırmayı finanse eden ve karbon kredisi satan bir şirket olan Pachama’nın kurucusu Diego Saez Gil, yakın zamanda Meta, Google, Amazon, Airbnb ve Tesla’dan insanları işe aldığını ve hatta bazılarının katılmak için kendi kesintilerini yaptığını söyledi. Bu, büyük teknoloji şirketlerinden kendi kesintilerini alacak kişileri işe almanın zor olduğu eski start-up şirketlerinden farklıydı.

“İklim’e gelenler misyonerdir” dedi. “Bir tür uyanış yaşadılar. ‘Gezegen parçalanıyor ve ben insanların reklamlara tıklamasını sağlamak için çalışıyorum’ diye düşünmeye başladılar.”


Yirmi yılı aşkın bir süredir teknoloji alanında çalışan bir hesap yöneticisi olan 47 yaşındaki Bryan Nella’nın başına gelen de buydu. Pandemik duruşlar kısa süreliğine uçak ve araba kirliliğini ortadan kaldırdığında, bunun toplum ve çevre üzerindeki etkisini düşündü.

Geçen yıl, Bay Nella, kamyonculuk şirketlerinin kargo olmadan kat edilen kilometreleri ortadan kaldırmasına yardımcı olan bir girişim olan SemiCab’e katıldı. İşverenlerden gelen çağrıları genellikle görmezden geldiğini, ancak SemiCab’in kamyon taşımacılığı emisyonlarını azaltma misyonundan ilham aldığını söyledi.

“İyi hissetmek için daha çok şey var,” dedi.
 
Üst