Okul, sınıfa dönüş için pediatrik tavsiyeler: duruştan beslenmeye

Tepekoylu19

Global Mod
Global Mod
Duruş, sırt çantaları, beslenme, zaman ve stres yönetimi: Roma’daki Bambino Gesù Pediatri Hastanesi Sağlık Enstitüsü çocuk doktorlarından ebeveynlerin okula dönüş sürecini çocuklarıyla birlikte en iyi şekilde ele almalarına yardımcı olacak 10 ipucu. “Milyonlarca çocuk ve genç için sıralara oturmanın zamanı geldi: İtalya’nın dört bir yanındaki kurumlar kapılarını Eylül ayının ilk yarısında yeniden açacak. Ayrıca, hastane portalında – Bambino Gesu’yu anımsıyor – ailelerin kullanımına açık ve Çocukların anaokulu ve ilkokula dahil edilmesi gibi belirli konulara ilişkin diğer faydalı öneri ve görüşlerin yer aldığı bölümün tamamı okula ayrılmıştır.”

İşte Çocuk İsa’nın on sözü: 1) Gelin sırt çantasını birlikte hazırlayalım. Ağır kitapları arkaya yakın yerleştirip, her iki omuz askısını da rahat ve güvenli bir şekilde takarak, çocuk ve gençlerle birlikte hafif, dayanıklı ve iyi organize edilmiş bir sırt çantası hazırlayalım.

2) İyi duruşu teşvik ediyoruz. Çocuklara kollarını masaya dayayarak, arkaya yaslanarak dik oturmayı öğretiyoruz, böylece derslerde konsantrasyon ve rahatlık artıyor.

3) Okula yürüyüş. Zihninizi ve bedeninizi aktif tutmak için okula yürümek veya dışarıda oynamak gibi eğlenceli aktivitelerle hareketi teşvik ediyoruz.

4) Odaklanmak için iyi beslenme. Ana öğünleri sağlıklı ara öğünlerle dengeleyerek çocuk ve ergenlerin yaşına uygun kalori miktarını sağlıyoruz. Yeterli bir atıştırmalık günlük kalorinin %5-10’unu sağlamalıdır, bu nedenle yaşa bağlı olarak 6 yaşındaki bir çocuk için 80-100 kalori ve ergenlik çağındaki bir çocuk için 180-200 kalori arasında değişmektedir.

5) Çalışma ve oyun arasında zaman yönetimi. Dengeli bir rutin için dinlenme, ders çalışma ve spor aktiviteleri de dahil olmak üzere ödevler için sabit bir zaman belirliyoruz.

6) Okul deneyimlerini paylaşırız. Okul gününe ilgi gösteriyoruz, sadece dersler hakkında değil aynı zamanda arkadaşlıklar ve paylaşılan deneyimler hakkında sorular soruyoruz, aile diyaloğu yaratıyoruz.

7) Herkesin kendi zamanları vardır. Çocuğun özellikle okuma ve yazma konusundaki öğrenme hızına saygı göstererek, herhangi bir zorluğu paniğe kapılmadan fark ediyoruz.

8) Stressiz destek. Çocukların aşırıya kaçmadan taahhütlerini yerine getirmelerini, öğrenmeyi stresli değil ödüllendirici bir deneyim haline getirmelerini destekliyoruz.

9) Özerkliğe saygı duyarız. Mahremiyetini ihlal etmeden, özerkliklerine ve sosyal imajlarına saygı göstererek destek ve diyalog sunuyoruz.

10) Birlikte büyümek. Çocuklara ebeveynlerin ve öğretmenlerin zorlukları anlamak ve üstesinden gelmek için birlikte çalışarak destekleyici bir ortam yaratacaklarını iletiyoruz.
 
Üst