karşılaştırma ve düzeltmeler, işte aşamalar

Tepekoylu19

Global Mod
Global Mod
Bakanlar Casellati (Reformlar) ve Ciriani'nin (Parlamento ile İlişkiler) katılımıyla Senato'da merkez sağ grup liderleriyle yapılan zirvenin ardından çoğunluk, tasarının başbakanlığa ilişkin en kritik noktalarının revize edilmesi için çalışıyor. Gelecek hafta, masadaki tüm meseleleri çözmeye çalışacak bir teklif taslağı sunulacak: Koalisyon içinde anlaşma olması halinde, çoğunluk değişiklikleri 29 Ocak'a kadar sunulacak ve bu sayı 8'i geçmemelidir.

“Komisyon tarafından dinlenen 50 anayasacının neredeyse tamamının bazı konularla ilgili dile getirdiği şüpheler göz önüne alındığında, nasıl ilerleneceğini anlamak için çoğunluk tartışması düzenlemek bana doğru göründü. Hükümetin başlattığı bir yasa tasarısından bahsediyoruz, Başbakan bunu tanımladı” İtalya Kardeşler'in bir üyesi olan Palazzo Madama Anayasa İşleri Komisyonu başkanı Alberto Balboni, Adnkronos'a şöyle açıklıyor: “tüm reformların anası”. Her şeyden önce, yöntem tartışıldı: “Önerilen herhangi bir değişikliğin, özellikle altını çiziyorum, tüm çoğunluk adına sunulması gerekir”, bu nedenle “şu veya bu partiden kaçış yok”, diyor Melonian: “Çok az noktaya değinen bu reformun ruhuyla sınırlı, yalnızca ortak öneriler olacak. Anayasa'nın pek çok maddesini ilgilendirmeyen, cerrahi bir müdahale olmasını istiyoruz”.

Masadaki düğümler


Perşembe günü Palazzo Madama'da yapılan toplantıda uzmanların vurguladığı kritik noktalar tartışıldı: Balboni'nin gözlemine göre “Anayasaya %55 çoğunluk primi dahil etme fırsatını sorguladık”. Tartışılan konulardan biri “ikinci başbakanınkiydi: formüle edildiği şekliyle bu kural, ilk başbakanın bile sahip olmadığı Meclislerin feshedilme olasılığını belirleyebilir”. “Bir diğer hassas konu da güven: Doğrudan seçmenler tarafından seçilen bir başbakanın Meclis'te güven oylamasından geçmesi nasıl mümkün olabilir? Bu bir paradoks…”. Ve yine: “Muhalefetten pek çok kişi görev sürelerinin sınırlandırılması konusunu gündeme getirdi: tüm demokrasilerde birbirini takip eden görev sürelerinin sayısına ilişkin sınırlamalar vardır, hatta başbakan bile bu itirazın makul olduğunu söyledi. Dolayısıyla bu konuyu da kendimize sormalıyız. bakış açısı” .

Yol haritası


Peki bu düğümleri nasıl çözebiliriz? Balboni bir yol haritası çiziyor: “Öncelikle hükümetin üst kademesi ve çoğunluk gruplarıyla bir tartışma yapılması gerekecek. Bu tartışma isteğini Ciriani ve Casellati'ye ilettik. Bu arada cumhurbaşkanının teklifi üzerine, Komisyonda yer alan Marcello Pera ile birlikte üzerinde çalışmak üzere bir teklif taslağını kağıda dökmeye karar verdik. Bu hafta sonu ile önümüzdeki hafta başı arasında gündeme gelen konulara ilişkin alternatif teklifler sunacağız. Daha sonra bu taslağı sunacağız. Komisyonun çoğunluk üyelerine: Bir anlaşma varsa bunu bakanlara ve onlar aracılığıyla hükümete sunacağız. Doğru çözümü bulursak, değişiklikleri 29 Ocak'a kadar sunacağız, bu da az olacak ve seçici.” Kaç tane? “Benim naçizane fikrime göre 5 veya 6'dan fazla olmamalı, 7 veya 8 abartılıyor”.

Ayrıntılı olarak anayasacıların altını çizdiği kritik konulara nasıl müdahale edeceksiniz? “Çoğunluk ikramiyesinin Anayasa'da ölçülemeyeceği, bildiğimiz gibi Anayasa Mahkemesi'nin öngördüğü asgari barajı da belirleyecek seçim kanununa devredilmesi gerektiği konusunda hem çoğunlukta hem de muhalefette görüş birliği var. makul bir yüzdeyle sabitlenecektir”. Fdi senatörüne göre “çoğunluk ikramiyesini tetiklemek için %40'lık bir eşik düşünebiliriz: ama benimki kişisel bir düşünce, henüz ayrıntılara girmedik”.

İkinci başbakan


Peki ikinci başbakan meselesine gelince? “Alanda çeşitli hipotezler var. Mesela ikinci başbakan figürü tamamen ortadan kaldırılabilir, 'simul stabunt simul cadent' ilkesi yeniden devreye sokulabilir (yani başbakan görevde düşerse, göreve gideriz). Fdi Anayasa İşleri Başkanı, “Ve ikinci bir başbakanın atanmasını seçilen başbakanın fiziksel engeli veya ölümü gibi istisnai durumlarla sınırlamak nasıl bir başka hipotezdir” diyor. Balboni, Devlet Başkanı'nın başbakanı atama konusundaki yetkilerinin sınırlandırılmasından şikayetçi olanlara ise şöyle yanıt veriyor: “Cumhurbaşkanının başka bir başbakan belirleme hakkı yoktur, Cumhurbaşkanı böyle bir yetki olup olmadığını doğrulamalıdır. Parlamentoda çoğunluk. Kimi istediğini belirtmiyor. Çoğunluğun varlığını tasdik etmesi gerekiyor, görev vermeden önce bunun kendisine gösterilmesini istemesi gerekiyor. Bu isteğe bağlı bir tercih değil. kendimizi bu kriz durumlarıyla karşı karşıya bulmayız”.
 
Üst