Bu Sürdürülebilir Saat Markaları Yavaş Moda İçin Örnek Oluşturuyor

Bakec

New member
Sürdürülebilirlik hareketi, saat endüstrisinin kitlesel pazar segmentine yeni fikirler ve yeni bir tür girişimci getiriyor.

Bu start-up’lar, tasarımdan malzemeye ve paketlemeden lojistiğe kadar saat üretiminin her yönüne etik uygulamalar getirmeye odaklanıyor. Ve hızlı moda modeli ve onun teşvik ettiği savurgan tüketim alışkanlıkları tarafından kapatılan tüketiciler, özellikle Y kuşağı ve Z kuşağı üzerinde yoğunlaşıyorlar.

California merkezli Original Grain markasının kurucu ortağı Ryan Beltran’ın dediği gibi, “Saatiniz kim olduğunuz hakkında çok şey söylüyor.”


İşte karbon ayak izlerini yaratıcı yollarla sınırlamayı amaçlayan üç markanın arkasındaki hikayeler.

Andrew Beltran, solda ve kardeşi Ryan, Original Grain’i kurdu.
Markanın imzası olan saatler, geri kazanılmış ahşaptan yapılmıştır.

Orijinal Tahıl

san diego

33 yaşındaki Bay Beltran, San Diego’daki evinde yaptığı bir görüntü röportajında, “Orada veranda burbon gibi kokuyor,” dedi. Kokunun eski bir viski fıçısının kalaslarından geldiğini, kendisinin ve kurucu ortağı (ve küçük erkek kardeşi) 31 yaşındaki Andrew’un türünün tek örneği saatlere dönüştürdüğü pek çok sıra dışı malzemeden sadece biri olduğunu söyledi.

Original Grain, kardeşlerin Kickstarter’da para topladıktan sonra 2013’te giriş yaptıkları şirketin adıdır (2017’de bir yatırımcıdan 1 milyon dolar da aldılar). “Sürdürülebilirliğin bizim için her zaman malzemelerle ilgili olduğunu düşünüyorum” dedi. “Ve bir saatte ne kadar az geri dönüştürülmemiş malzeme kullanırsak, o kadar az sattığını bulduk.”

Kendi web sitesi ve diğer bazı çevrimiçi tüccarlar aracılığıyla satış yapan marka, Bay Beltran’ın 250 ila 500 $ arasındaki “tatlı nokta” fiyat noktası olarak adlandırdığı kitlesel pazarın üst ucunu hedefliyor.


Saatler Hakkında Güncel Haberler ve Özellikler

  • Ne giyiyorsun?Yeni bir Avrupa Birliği düzenlemesinin, endüstrinin uzun süredir devam eden gizlilik kültürünü değiştirmesi bekleniyor.
  • Saat Nasıl Satılır:Saatinizi bugün alıcıların önüne çıkarmanın birçok yolu var, ancak uzmanlar sürecin zor olabileceğini söylüyor.
  • El Yapımı Bilekte:Tokyo’daki bu usta, yaklaşık 10 yıldır elle saat kayışı yapıyor.
  • Bir Yer Duygusu:Bazı saatler, ustalarının anlamlı bulduğu yerler için ince de olsa görsel kılavuz görevi gören belirli ayrıntılara sahiptir.
  • Saatler hakkında daha fazlası:Sektördeki trendler ve sorunlar hakkında hikayeler.
Saat endüstrisinin pazar payını Apple Watch gibi akıllı saatlere kaptıran bir segmenti. Ancak Bay Beltran, bir akıllı saatten daha fazla karaktere ve bireyselliğe sahip uygun fiyatlı bir kuvars saat isteyen 30’lu yaşların başındaki erkekleri cezbetmek için bir fırsat olduğunu söyledi. (Orijinal Tahıl’ın ilk modellerinden biri, el yapımı ahşap bir yüze ve arka tarafında kullanıcının Apple Watch’unu takarak onu gözden saklayabileceği bir yuvaya sahip bir saatti.)

Kardeşler, Bay Beltran’ın “çıtır çıtır granola” dediği Eugene, Ore şehrinde büyüdüler.Kariyerinin başlangıcında, dört yıl boyunca Hong Kong’da yaşadı ve moda ve saat pazarlarını araştırırken İngilizce öğretti. O zamanlar bir Denizci olan erkek kardeşi, ilk prototiplerini devreye alabilmek için birikimlerinin bir kısmını ortaya koydu.


Sonunda bir ticari marka stiline karar verdiler: paslanmaz çeliği ilginç bir arka plana sahip geri dönüştürülmüş ahşapla birleştirmek. Örneğin Buffalo Trace Barrel, 46 milimetrelik sağlam bir saat kadranı, viski fıçı çubuklarından yapılmış çerçevesi ve ahşap ekleri olan mat siyah çelik bileziğiyle tipik bir tasarımdır.

Kardeşler, daha sonra bir tasarımcı tarafından hayata geçirilen ve “kitlesel saatçilik pazarının gözdesi Çin’in Shenzhen kentinde bir araya getirilen maddi fikir ve kavramlarla ortaya çıkıyor. Ancak Beltrans, kısmen malzemelerinin çoğunun kaynağı olduğu için, prodüksiyonun mümkün olduğu kadar büyük bir kısmını Amerika Birleşik Devletleri’ne taşımayı planlıyor – yakındaki Taylor Guitars fabrikasından arta kalan egzotik ahşap gibi; Meksika’nın Jalisco eyaletinden tekila fıçıları; ABD askeri fazlası çelik; ve 1923’ten 2008’e kadar faaliyet gösteren New York City’deki eski Yankee Stadyumu’ndan koltuklar.

Bay Beltran, “Her türlü nedenden dolayı bu yoldan gitmek istiyoruz, ancak esas olarak sürdürülebilirlik yönü nedeniyle,” dedi. “Şu ana kadar bir şeyler nakletmek zorunda kalmazsak, bu karbon ayak izimizi azaltır ve bu süre boyunca daha iyi olur.”

2 Degrees East’in kurucusu Sally Lim, markasının bir “kapsül gardırop fikrini” taklit etmesini istedi.
Bayan Lim, saatlerinde “birkaç yüksek kaliteli, iyi şeye sahip olmayı” teşvik etmek için kolayca değiştirilebilen kayışlara sahip olduğunu söyledi.

2 Derece Doğu

Hong Kong

43 yaşındaki Sally Lim, Swatch saatleri satın alır, takar ve fırlatırdı. Hong Kong’daki evinden verdiği bir görüntü röportajında, “Şıklardı ama iki ila üç yılda bir bir tane alıyordum çünkü o zamandan sonra parçalanıyorlardı” dedi.

Dolayısıyla, “sürdürülebilirlik yolculuğu” olarak adlandırdığı şeye başladığında, Swatch’ların gitmesi gerektiğini fark etti ve bir alternatif aramaya başladı. “Saatim için çok fazla para harcamak istemedim. Ben sadece çok şey istedim, ”dedi. “Ama tonlarca plastikle paketlenmemiş hiçbir şey bulamadım. Dışarıda pek çok saat vardı ama hiçbiri kriterler olduğunu düşündüğüm şeye uymuyordu.”


Bu başarısız arama, 2019’da kendi saat markasını tanıtmasına neden oldu. “Yalnızca doğru şeyi yapmaya çalışan bir işletme için iyi bir fırsat olduğunu gördüm” dedi.

Bayan Lim, 2 Degrees East serisi konseptinin – kolayca değiştirilebilen kayışlı saatler – “insanların sadece 30 parça giysiye sahip olabileceği kapsül gardırop fikriyle eşleştiğini” söyledi. Hepsi birbiriyle eşleşen birkaç yüksek kaliteli, iyi şeye sahip olmak, bir tür anti-hızlı moda.

Kriterlerini karşılayan malzemeleri ve üreticileri güvence altına almak beklediğinden daha göz korkutucu oldu, Bayan Lim şunları söyledi: “Google’da, Google’da ve Google’da aradım. Pek çok soru sordum – hızlı moda karşıtı hareketteki aktivistlerin malzemeler ve onları yapan işçiler hakkında sordukları türden şeylere baktım. Sonunda Japon şirketi Miyota tarafından üretilen kuvars mekanizmalar, Tayvan’dan saat kordonları için geri dönüştürülmüş plastik ve bir Hong Kong ticaret fuarında keşfettiği çevre dostu bir tedarikçiden plastik içermeyen ambalaj satın aldı. Saatler, Shenzhen’deki bir fabrikada monte ediliyor.

Bayan Lim’in kadın ve erkek saatlerinin fiyatı yaklaşık 130$, çocuk saatleri yaklaşık 75$ ve kayışları 36$’dır. Sürdürülebilir odaklı ürünler için markasının web sitesi ve büyüyen bir çevrimiçi portal ağı aracılığıyla satış yapıyor. Şimdiye kadar satışlarının 100.000 dolardan az olduğunu söyledi.

Ama küçük olmak Bayan Lim’in iş felsefesine uyuyor. “İstenmeyen şeyleri fazla üretmediğimizi göstermek için, ilerledikçe satmak için gerçekten küçük partiler yaptık” dedi. “Dürüst olmak gerekirse, sürdürülebilir bir iş yürütmeye çalışırken yaptığım ve mantıklı olmayan birçok şey var. Pazarlamada etik ve sürdürülebilir olmak istiyorum. İnsanların ihtiyaç duymadıkları bir saat almasını istemiyorum.”

Solios’un kurucu ortakları Samuel Leroux (solda) ve Alexandre Desabrais insanların tüketim alışkanlıklarını değiştirmek istiyor.
Pembe altından örgü bileziğe sahip, güneş enerjisiyle çalışan bir Solios saat. Kahverengi vegan deri kayış da mevcuttur.

Solios

montreal

Leonardo DiCaprio’nun rol aldığı kıyamet benzeri 2016 belgeseli “Before the Flood”u izlemek, Samuel Leroux ve Alexandre Desabrais için bir dönüm noktası oldu.

Quebec’teki prestijli bir işletme okulu olan HEC Montreal’de işletme öğrencisi olan iki adam, bir üniversite girişimcilik yarışması için bir araya geldi ve iklim değişikliği belgeseli odak noktalarını değiştirdiğinde birlikte iş kurmayı düşünüyorlardı.

30 yaşındaki Bay Desabrais, Solios’un Montreal’in bir bölgesi olan Le Sud-Ouest’teki yeni ofis ve üretim merkezinden gelen görüntülü aramada, “İnsanların tüketim alışkanlıklarını iyileştirecek, olumlu bir etki yaratacak bir şeyler yapmak istediğimizi fark ettik,” dedi. “Saat fanatikleri olarak, endüstrinin gerçekten muhafazakar olduğunu biliyorduk.”

Erkekler mezun olduktan sonra deneyim kazanmak için finans alanında iş buldular ve tatil zamanlarını Japonya, Hong Kong, Fransa ve İsviçre gibi endüstri merkezlerini izlemek için araştırma gezileri yapmak için kullandılar. Yine 30 yaşındaki Bay Leroux, “Kanadalı Fransız olmanın bize gerçekten yardımcı olduğunu düşünüyorum çünkü Fransızca, saat endüstrisinde oldukça önemli bir dil ve bu sektörde Kanadalı olmak oldukça yeni,” dedi.

Saat üreticileriyle ortak bir dilde akıcı bir şekilde sohbet etmek de doğrudan konuya gelmelerine yardımcı oldu. Bay Leroux, “İsviçre’deki saat ustaları, ‘İsviçre Yapımı’ hareketi için orada olduğumuzu varsaydılar,” dedi. “Ama onlara, ‘Çevre üzerinde çok daha az etkiye sahip olacak bir saat yaratma uzmanlığına sahip olduğunuz için buradayız’ dedik. Ama bunu yapmak için yeteneklerinizi kullanmıyorsunuz!’” (Çift, kuvars mekanizmalarını Japonya’daki bir Seiko şirketi olan Epson’dan aldı.)

2019’a gelindiğinde, ortaklar ürün tekliflerinde karar kıldılar: 300 ila 350 ABD Doları arasında değişen, ince ve zarif olacak ve mümkün olduğunca çok amaçlı ve geri dönüştürülmüş malzemeden yapılacak güneş enerjisiyle çalışan kadın ve erkek elbise saatleri. Artık malzemeler arasında vegan deri, sertifikalı geri dönüştürülmüş paslanmaz çelik ve güneş ışınlarının güneş hücresine ulaşmasını sağlayan yenilikçi şeffaf biyopolimer saat yüzü yer alıyor.


Ayrıca Solios’u, kar amacı güden şirketler için mevcut olan en iyi bilinen sosyal fayda kanıtlarından biri olan B Corp sertifikasını almak için gereken çevresel etki incelemesine sunmaya karar verdiler. Bunu Aralık 2020’de başardılar.

Nisan 2019’da ilk saatinin piyasaya sürülmesinden bu yana Solios, başta kendi web sitesi olmak üzere Madewell gibi iş ortakları aracılığıyla 10.000 saat sattı ve 2023’ün sonuna kadar bu rakamı 40.000’e çıkarmayı planlıyor. of Canada, bu yıl markanın Montreal’de bir ticari bina satın almasına yardımcı oldu ve üretimi hâlâ Çin’de yapılırken, bu işi eninde sonunda genel merkeze taşıma planları var.

Bay Desabrais, “Bundan beş yıl sonra bile çevresel etkimizi iyileştirmeye devam edeceğiz” dedi. “Pazarlama stratejimizde bunun hakkında konuşmak zorunda bile olmayacağız, çünkü bu gerçekten insanların tüketim alışkanlıklarında uygulanan bir şey olacak. İnsanlar bir şey satın alırken sürdürülebilirliğin bu olağan yolun bir parçası olmasını istiyoruz.”
 
Üst