Antitröst tarafından adil olmayan ticari uygulamalar nedeniyle DR Automobiles'e 6 milyon para cezası. Ticari iletişimde grup yanıltıcı bir şekilde arabaların üretim yeri olarak Çin yerine İtalya'yı gösterdi DR ve EVO markaları altında pazarlanmaktadır. Ayrıca yan kuruluşumuz DR Service & Parts Srl ile birlikte, yeterli yedek parça tedarikini veya uygun satış sonrası desteği garanti etmedi.
Yaptırım nedenleri: Antitröst ne diyor
Rekabet ve Piyasa Otoritesi bu nedenle DR Automobiles Srl ve bağlı kuruluşu DR Service & Parts Srl'yi iki adil olmayan ticari uygulama uyguladıkları gerekçesiyle 6 milyon euro para cezasına çarptırdı. Otorite, DR Automobiles'in, en azından Aralık 2021'den itibaren çeşitli kanallar aracılığıyla yayılan mesajlar ve/veya ticari iletişimler bağlamında, DR markaları altında pazarlanan otomobillerin fiili üretim menşei ve yeri olarak İtalya'yı gösterdiğini tespit etmiştir ve ben de bunu yapmalıyım. . Ancak bunlar marjinal bitirme ve tamamlama müdahaleleri dışında Çin'de üretilen araçlardır. Aldatıcı uygulama, İtalyan pazarında DR ve EVO markalı otomobillerin satışlarında güçlü bir artış olduğu dönemle aynı zamana denk geldi.
Soruşturma ayrıca DR Service & Parts Srl ve DR Automobiles Srl'nin en azından 2022'den itibaren bayi ağı ve/veya yetkili atölyeler aracılığıyla yeterli yedek parça tedariği veya doğru satış sonrası desteği garanti etmediğini tespit etti. diğer şeyler – uygun teknik eğitim sağlanmadı. Bu uygulama, satın alınan ürünün yasal uygunluğu garantisi kapsamında olsa bile, araba tamiri ve yeterli satış sonrası yardım alma hakkı da dahil olmak üzere tüketici haklarının kullanılmasını engelleyebilir. Kurum, hükmün tebliğinden itibaren altmış gün içinde iki şirketin bu hukuka aykırı davranışın sona erdirilmesine yönelik girişimlerini iletmesine karar verdi.
Dr Automobiles yaptırıma itiraz etti
DR Automobiles Groupe, “esas konusunda aynı fikirde olmasa da” Antitröst kararını “dikkate alıyor” ve bu nedenle karara itiraz etmeye hazırlandığını duyurdu. Molise grubunun açıklamasına göre, prosedür sırasında DR, “Maksimum kullanılabilirlik teklif etti ve Otorite tarafından ifade edilen ancak Otorite tarafından kabul edilmeyen endişeleri gidermeyi amaçlayan somut taahhütler önerdi”.
Esasa ilişkin olarak DR, DR Automobiles Groupe tarafından pazarlanan otomobil üretiminin bir kısmının (otomotiv sektöründe yaygın bir uygulama) Uzak Doğu'ya taşınmasının hiçbir zaman halktan gizlenmediğini gözlemliyor; bunun da hatırlanması gerekir ki, çok sayıda basın makalesi ve televizyon raporunun yanı sıra grubun resmi web ve sosyal kanalları aracılığıyla açıklanan bilgilerden”. Ayrıca, “aynı zamanda, reklam kampanyaları asla otomobillerin İtalya'da iddia edilen tam üretimini duyurmayı amaçlamadı, ancak daha ziyade otomotiv grubunun ülkemiz ve Molise bölgesi ile olan güçlü bağını tescilli ve tarihi bir bakış açısıyla vurgulamak”. pazarlanan otomobillerin araştırma ve geliştirme, tasarım, planlama, işlevsellik eklenmesi, bitirilmesi ve tamamlanması açısından”. Ancak kendisi, bunların “AGCM hükmü tarafından yeterince değerlendirilmeyen yönler” olduğundan şikayet ediyor.
Satış sonrası destek açısından onaylanan davranışla ilgili olarak AGCM, DR Grubuna, bazı tüketicilerin arabalarının onarımı için yaşadığı bekleme süreleri konusunda “bunun amaçtan kaynaklandığının dikkate alınmaması – altı çizildi -” konusunda itirazda bulundu. Pandemi sonrası dönemde otomotiv sektörü tedarik zincirinde meydana gelen bilinen kesinti nedeniyle bazı yedek parçaların bulunamaması”. Grup tarafından 2023 gibi erken bir tarihte kaydedilen ve 2024'ün ilk çeyreğinde daha da iyileştirilen, yedek parçaların ortalama teslimat sürelerini gösteren verilerle de gösterildiği gibi, “tüm sektör için ortak olan ve her halükarda şu anda özümseme aşamasında olan bir durum” 2 günden biraz fazla”
Yaptırım nedenleri: Antitröst ne diyor
Rekabet ve Piyasa Otoritesi bu nedenle DR Automobiles Srl ve bağlı kuruluşu DR Service & Parts Srl'yi iki adil olmayan ticari uygulama uyguladıkları gerekçesiyle 6 milyon euro para cezasına çarptırdı. Otorite, DR Automobiles'in, en azından Aralık 2021'den itibaren çeşitli kanallar aracılığıyla yayılan mesajlar ve/veya ticari iletişimler bağlamında, DR markaları altında pazarlanan otomobillerin fiili üretim menşei ve yeri olarak İtalya'yı gösterdiğini tespit etmiştir ve ben de bunu yapmalıyım. . Ancak bunlar marjinal bitirme ve tamamlama müdahaleleri dışında Çin'de üretilen araçlardır. Aldatıcı uygulama, İtalyan pazarında DR ve EVO markalı otomobillerin satışlarında güçlü bir artış olduğu dönemle aynı zamana denk geldi.
Soruşturma ayrıca DR Service & Parts Srl ve DR Automobiles Srl'nin en azından 2022'den itibaren bayi ağı ve/veya yetkili atölyeler aracılığıyla yeterli yedek parça tedariği veya doğru satış sonrası desteği garanti etmediğini tespit etti. diğer şeyler – uygun teknik eğitim sağlanmadı. Bu uygulama, satın alınan ürünün yasal uygunluğu garantisi kapsamında olsa bile, araba tamiri ve yeterli satış sonrası yardım alma hakkı da dahil olmak üzere tüketici haklarının kullanılmasını engelleyebilir. Kurum, hükmün tebliğinden itibaren altmış gün içinde iki şirketin bu hukuka aykırı davranışın sona erdirilmesine yönelik girişimlerini iletmesine karar verdi.
Dr Automobiles yaptırıma itiraz etti
DR Automobiles Groupe, “esas konusunda aynı fikirde olmasa da” Antitröst kararını “dikkate alıyor” ve bu nedenle karara itiraz etmeye hazırlandığını duyurdu. Molise grubunun açıklamasına göre, prosedür sırasında DR, “Maksimum kullanılabilirlik teklif etti ve Otorite tarafından ifade edilen ancak Otorite tarafından kabul edilmeyen endişeleri gidermeyi amaçlayan somut taahhütler önerdi”.
Esasa ilişkin olarak DR, DR Automobiles Groupe tarafından pazarlanan otomobil üretiminin bir kısmının (otomotiv sektöründe yaygın bir uygulama) Uzak Doğu'ya taşınmasının hiçbir zaman halktan gizlenmediğini gözlemliyor; bunun da hatırlanması gerekir ki, çok sayıda basın makalesi ve televizyon raporunun yanı sıra grubun resmi web ve sosyal kanalları aracılığıyla açıklanan bilgilerden”. Ayrıca, “aynı zamanda, reklam kampanyaları asla otomobillerin İtalya'da iddia edilen tam üretimini duyurmayı amaçlamadı, ancak daha ziyade otomotiv grubunun ülkemiz ve Molise bölgesi ile olan güçlü bağını tescilli ve tarihi bir bakış açısıyla vurgulamak”. pazarlanan otomobillerin araştırma ve geliştirme, tasarım, planlama, işlevsellik eklenmesi, bitirilmesi ve tamamlanması açısından”. Ancak kendisi, bunların “AGCM hükmü tarafından yeterince değerlendirilmeyen yönler” olduğundan şikayet ediyor.
Satış sonrası destek açısından onaylanan davranışla ilgili olarak AGCM, DR Grubuna, bazı tüketicilerin arabalarının onarımı için yaşadığı bekleme süreleri konusunda “bunun amaçtan kaynaklandığının dikkate alınmaması – altı çizildi -” konusunda itirazda bulundu. Pandemi sonrası dönemde otomotiv sektörü tedarik zincirinde meydana gelen bilinen kesinti nedeniyle bazı yedek parçaların bulunamaması”. Grup tarafından 2023 gibi erken bir tarihte kaydedilen ve 2024'ün ilk çeyreğinde daha da iyileştirilen, yedek parçaların ortalama teslimat sürelerini gösteren verilerle de gösterildiği gibi, “tüm sektör için ortak olan ve her halükarda şu anda özümseme aşamasında olan bir durum” 2 günden biraz fazla”